Eye-openers
‘Vaak wordt een opdrachtgever zich ervan bewust dat er onnodig geld weglekt. En dat dat soms niet ingewikkeld is om te voorkomen.’ geeftJaapaan. ‘Daardoor kan het begrip ‘eigenaarschap’ sterker worden: wie in deze organisatie voelt zich eigenlijk eigenaar van de opbrengsten? En wie zorgt ervoor dat de opbrengsten in toekomst in één keer goed worden ontvangen? Boeiende materie! Daarnaast het begrip dat een controller ook een commerciële inslag kan hebben: de mensen van Recentes doen gewoon zaken met leveranciers. We overtuigen hen met argumenten en – heel belangrijk – met gevoel voor de relatie.’ ‘Dát is volgens mij de grootste niet-financiële winst,’ zegt Sybren, ‘de communicatie met leveranciers op een constructieve manier.’
Boven water halen
‘De (kritische) blik van een extern bureau kan de ogen openen’ vullenIwanenDerk aan. ‘Soms zijn werkstromen binnen een bedrijfscultuur of procedure niet volledig. Tijd kan ervoor zorgen dat mensen minder alert zijn. Recentes kan de risico’s die hieruit voortkomen boven water halen. Het advies en een plan van aanpak dragen bij aan een structurele oplossing voor de toekomst.’ ‘En’, benoemenKajenRobert, ‘Mocht nou blijken dat er geen substantiële ‘lekken’ in het proces zitten, dan geeft ook dát duidelijkheid. Het is fijn als dat door een externe partij wordt vastgesteld.’
Hernieuwde bewustwording
De huidige processen binnen een organisatie worden onder de loep genomen. Naast het opleveren van resultaat, schrijven we ook een eindverslag met bevindingen, aanbevelingen en verbeterpunten. Dat is ook watKlaasaangeeft: ‘De opdrachtgever kan zijn voordeel doen met onze rapportage met bevindingen. Een belangrijk punt hierbij is vooral de (hernieuwde) bewustwording van de problematiek rondom contracten en condities.’
Heel simpel: kennis
‘Voor mij is het niet-financiële voordeel heel simpel’ aldusSteven.’Kennis over je eigen stand van zaken, maar ook kennis over hoe belangrijk dit onderdeel kan zijn voor je bedrijf.’
Elke week een ander aspect
De afgelopen weken belichtten we wekelijks een ander aspect van ons werk. Volg onze bedrijfspagina opLinkedInof lees hier volgende week de (voorlopig) laatste vraag: De mensen van Recentes (08): Waarom zou een organisatie voor een Recentes-project kiezen?